Rehberlik Hizmeti
Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek amacıyla yapılan sınavlarda her öğrenci birbirinden farklı şekilde tepkiler verir. Bazı öğrenciler için sınava hazırlık ve sınav süreci olağan ve normal kabul edilirken, bazı öğrenciler içinse bu süreç oldukça kaygı vericidir. Sınav kaygısı, yetersiz ders çalışma davranışı, başarısız olma korkusu, fizyolojik belirtiler ve sınav durumunda sınavla ilgili olmayan düşünceleri içeren bir durum olarak açıklanabilir.
Ailenin çocuğuna ders çalışma konusunda yaptığı baskılar, sınavı kazanamayınca ne olacağı konusunda verdiği olumsuz tepkiler ve yaptığı tehditler, çocuktan beklediği başarı düzeyi, öğrencinin kaygı yaşamasına neden olabilir.
Sınav kaygılı bireyler yalnızca sınavda değil, grup içinde konuşma, sorulara cevap verme, tartışmalara katılma, yüksek sesle okuma gibi etkinliklerde de korkulu, sinirli, gergin ve heyecanlı olurlar.
Bu nedenle aile içi iletişimi sıkıntıya sokmak yerine kurumumuzdan eğitim koçluğu yapan arkadaslarla iletişimi sıkı tutup rehberlik hizmeti almak en doğrusu olacaktır.